Mater aktivista: Vlatka Đermanović Bojanić, škola za trudnice "Radosnica"

Vlatka ističe da joj je porodica glavna inspiracija i podrška
Ove sedmice na temu ženskog aktivizma i promocije aktivnih građanki, razgovarali smo sa Vlatkom Đermanović Bojanić, osnivačicom i koordinatoricom škole za trudnice "Radosnica".

Kako izgraditi jedinstveno udruženje koje godinama djeluje širom BiH, pružajući pomoć i podršku trudnicama i majkama, te kako uz sve to uskladiti majčinske i porodične obaveze, pročitajte u nastavku.

Kako se rodila ideja da osnujete udruženje “Radosnica”?

Na ideju o pokretanju škole za trudnice “Radosnica” došla sam prije devet godina, još za vrijeme studiranja na Medicinskom fakultetu. Prijavila sam se na jedan projekat ženskog preduzetništva i pobijedila te sa skromnim budzetom od osvojene nagrade krenula sam u realizaciju ideje. U to vrijeme, pojam vježbanja i edukacije kakve trudnice danas imaju, bio je nezamisliv. Mijenjati ideje u društvu koje je bilo zatvoreno o ovoj tematici je najveći izazov sa kojim sam se susrela, tako da mogu reći da je početak bio, zaista, težak. Želja da trudnice imaju mjesto gdje će se okupljati, učiti i pripremati se za porod, ali i razmjenjivati svoje strahove i nedoumice te biti podrška jedni drugima, bio je najveći pokretač u mom poslu. Tako je i danas.

Panel za trudnice u Banja Luci- tradicionalni događaj koji okuplja preko 350 trudnica
Ko vam je najveća podrška?

Najveću  podrška mi pruža moja porodica. Zaista, ne znam kako bih sve izgurala sama, u financijskom i emotivnom smislu do sada. Kada počinjete posao neiskusni, a nemate iza sebe budžet, nego samo dio nagrade koju ste dobili za najbolju poslovnu ideju, onda možete samo propasti ili ludo vjerovati u to što radite i “gurati” naprijed. Tako sam i radila. Bilo je dana kad sam se morala zadužiti, vraćati, čekati, nervirati i sebe i porodicu, ali na kraju, da ne bude kliše, taj osjećaj koji vam govori da će sve biti uredu je neprocjenjiv. Ni jednog trenutka nisam sumnjala u svoju ideju, zato podrška koja je izostala od strane drugih ljudi nije ni vrijedna pomena.

Na koje ste rezultate udruženja najponosniji?

Najponosnija sam na povratne informacije budućih majki. Kada dobijem poruku da su zahvalne za sve naučeno i da su to primijenile u porodu te im on predstvlja najljepše iskustvo u životu, onda znam da radim sve kako treba. Ljubav prema poslu se osjeti i nemjerljiva je materijalnim postignućima. Sa druge strane, kada bih “mjerila” rezultate rada onda su to sigurno brojni događaji iza mene: paneli za trudnice u brojnim gradovima BiH, priručnik za trudnice, “Dan za trudnice”, “Novogodišnji festival “ ,“Izlet za trudnice”, vježbe u prirodi i drugo.

Kako je biti majka aktivista?

Biti majka aktivista je za mene vrlo stimulativna uloga. Uvijek težim da “donesem “ nešto novo u domen psihofizičke pripreme za porod. Mislim da upravo zbog toga što toliko volim svoj posao i uživam u njemu, ništa mi nije teško. Mnogo putujem i upoznajem ljude iz branše te usvajam nove ideje. Zbog takvog tempa posla vrlo važna je raspodjela aktivnosti i dobro planiranje. Dijete mi je na prvom mjestu i zahvaljujući podršci muža, zaista sve stignem. Upravo odlasci na hor, priredbe, predstave i druge dječije aktivnosti za mene su prava relaksacija.


Na kojim projektima trenutno radite?

Trenutno radim na velikom projektu, slobodno mogu reći umrežavanju i širenju škola za trudnice u Bosni i Hercegovini. Prije 3 godine organizovala sam “Prvi Panel za trudnice” , najveći trudnički događaj u našoj zemlji, koji predstavlja interaktivni dan o trudnoći, porodu i roditeljstvu. Na tom događaju ugostimo najveće stručnjake iz oblasti reproduktivnog zdravlja žena te na taj način podižemo svijest o značaju psihofizičke pripreme za porod i u sredinama gdje trudnice nemaju mogućnosti pohađanja škola za trudnice. Pored Banja Luke, do sada sam organizovala panele u Gradišci, Čelincu, Prijedoru, Zenici, Istočnom Sarajevu a predstoji nam i događaj u Prnjavoru do kraja godine. Nakon panela, pokrenute su škole za trudnice u bolnicama Gradiška i Prijedor, te Domu zdravlja Čelinac na šta sam jako ponosna, jer su ginekolozi i drugi medicinski saradnici prepoznali naš rad i potrebu za ovakvom uslugom u njihovim sredinama. Takođe, promoteri smo i postnatalnog vježbanja te moram posebno istaknuti program “Vježbe za mame i bebe od 3mj. do prve godine” koji sprovodimo već skoro dvije godine.

Koji su planovi "Radosnice" za 2020. godinu?

Druženje sa mamama i bebama
Nadamo se da će iduća godina biti produktivna i uspješna kao i ova. Predstoje nam dva velika događaja već u prvom dijelu godine i veliki Panel za trudnice u Banja Luci koji je prošle godine posjetilo 350 budućih majki. Takođe, nastavljamo sa dobrim radionicama i kvalitetnim predavačima ali i sa ličnim usavršavanjem u polju reproduktivnog zdravlja žena.

Poruka za sve majke koje se dvoume da li da se angažuju kao aktivne građanke.



Poruka za sve majke koje razmišljaju da se angažuju u bilo kojoj oblasti, poslu je da rade ono što zaista vole i žele te da čvrsto vjeruju u svoju ideju i okruže se pozitivnim ljudima od kojih mogu dobiti kvalitetne savjete. Pravovremeni, dobronamjerni savjeti te istinski saradnici su od ključnog značaja za dobro poslovanje.

Коментари

Популарни постови